Questões sobre Ensino da Língua Estrangeira Inglesa

Pesquise questões de concurso nos filtros abaixo

Listagem de Questões sobre Ensino da Língua Estrangeira Inglesa

“After students read a text, going back to highlight vocabulary, look at various literacy techniques the author used (as a model for writing) and notice how grammatical structures were used for various purposes can serve as important steps in developing language competence.” (CELSE-MURCIA, 2013).
When teaching L2 literacy, there are many benefits to teaching reading and writing together.
It is possible to establish that the statement above corresponds to

All teachers have a theory of how teaching assists learning. Teachers may base their teaching on intuitive notions of what works rather than on explicit principles of how they can best promote learning in their students (Celse-Murcia, 2013). Rod Ellis wrote 12 principles of instructed language acquisition to help teachers ___________ their own __________.
The words that complete the sentence correctly are:

#Questão 926076 - Inglês, Ensino da Língua Estrangeira Inglesa, FGV, 2023, SME - SP, Professor de Ensino Fundamental II e Médio - Inglês

The global spread of English has seen the development of English as a Lingua Franca (ELF), where users are defined as:

Learning goals, which are referred to in version 3 of the BNCC as abilities, are intended to list the basic knowledge to be acquired by students, and to serve as a reference for drafting and updating the regional, state and municipal curricula.
[…]
Imagem associada para resolução da questão

Available at: https://www.britishcouncil.org.br/sites/default/files/leitura_critica_bncc_-_en_-_v4_final.pdf. [Fragment]. Accessed on: Oct. 10, 2022.
The BNCC abilities listed above are examples of ones which reinforce the use of basic skills and systemic knowledge of the English language. In the English teaching context, it is strongly recommended that English teachers mainly help students 

#Questão 926037 - Inglês, Ensino da Língua Estrangeira Inglesa, IBFC, 2023, SEC-BA, Professor da Educação Básica - Língua Inglesa

Analise as afirmativas a seguir e assinale a alternativa correta em referência à estratégia de leitura skimming.
I. É um modo de leitura rápida. É usado para obter uma rápida impressão geral da ideia central do texto. Durante a aplicação desse modo de leitura, o professor controla o tempo que os alunos usam para ler o texto. Um dos objetivos dessa modalidade é evitar que os alunos usem o dicionário para traduzir todas as palavras que não conhecem. II. É uma técnica/estratégia de leitura não-linear para encontrar uma informação específica, ignorarmos quaisquer outros detalhes do texto, portanto, não é preciso lê-lo como um todo, mas ser seletivo, sem se ater a detalhes. III. Tem como objetivo fazer com que o leitor esteja atento às informações específicas. O uso dessa técnica/estratégia mostra que o leitor observa mais a forma de palavras, pois é a elas que ele procura no texto. 

Navegue em mais matérias e assuntos

{TITLE}

{CONTENT}

{TITLE}

{CONTENT}
Estude Grátis