Questões Concurso Prefeitura de Araçoiaba - PE

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On Facebook, Misinformation Is More Popular Now Than in 2016

People are engaging more on Facebook today with news outlets that routinely publish misinformation than they did before the 2016 election.

During the 2016 presidential election, Russian operatives used Facebook, Instagram, Twitter and other social media platforms to spread disinformation to divide the American electorate. Since then, the social media companies have spent billions of dollars and hired tens of thousands of people to help clean up their act.

People are engaging more on Facebook today with news outlets that routinely publish misinformation than they did before the 2016 election, according to new research from the German Marshall Fund Digital, the digital arm of the public policy think tank. The organization, which has a data partnership with the start-up NewsGuard and the social media analytics firm NewsWhip, published its findings on Monday.

In total, Facebook likes, comments and shares of articles from news outlets that regularly publish falsehoods and misleading content roughly tripled from the third quarter of 2016 to the third quarter of 2020, the group found.

 By Davey Alba, The New York Times (https://nyti.ms/31zUivt).
Leia o texto 'On Facebook, Misinformation Is More Popular Now Than in 2016' e, em seguida, analise as afirmativas a seguir: I. Após a análise do texto, é possível concluir que as pessoas estão mais engajadas no Facebook, com relação aos meios de comunicação que, rotineiramente, publicam desinformação, quando comparado com o ano das eleições de 2016, de acordo com a pesquisa do German Marshall Fund Digital. II. No texto, o trecho “Russian operatives used Facebook, Instagram, Twitter and other social media platforms to spread disinformation...” traz a palavra “spread”, que significa superar. Marque a alternativa CORRETA:

Analise as afirmativas a seguir:

I. Os muros de sacos de solo-cimento são constituídos por camadas formadas por sacos de poliéster ou similares, preenchidos por uma mistura cimento-solo da ordem de 1:10 a 1:15 (em volume).

II. Sendo um muro de peso, os muros de solo-pneus estão limitados a alturas inferiores a 5 metros e à disponibilidade de espaço para a construção de uma base com largura superior a 90% da altura do muro. No entanto, deve-se ressaltar que o muro de solo-pneus é uma estrutura rígida e, portanto, as deformações horizontais e verticais são desprezíveis. Assim sendo, não se recomenda a construção de muros de solopneus para contenção de terrenos que sirvam de suporte a obras civis pouco deformáveis, tais como estruturas de fundações ou ferrovias.

III. Os muros em fogueira (também conhecidos como “crib walls”) são estruturas formadas por elementos pré-moldados de concreto armado, madeira ou aço, que são montados no local da obra, em forma de “fogueiras” justapostas e interligadas longitudinalmente, cujo espaço interno é preenchido com material granular graúdo. São estruturas capazes de se acomodarem a recalques das fundações e funcionam como muros de gravidade.

Marque a alternativa CORRETA:

On Facebook, Misinformation Is More Popular Now Than in 2016

People are engaging more on Facebook today with news outlets that routinely publish misinformation than they did before the 2016 election.

During the 2016 presidential election, Russian operatives used Facebook, Instagram, Twitter and other social media platforms to spread disinformation to divide the American electorate. Since then, the social media companies have spent billions of dollars and hired tens of thousands of people to help clean up their act.

People are engaging more on Facebook today with news outlets that routinely publish misinformation than they did before the 2016 election, according to new research from the German Marshall Fund Digital, the digital arm of the public policy think tank. The organization, which has a data partnership with the start-up NewsGuard and the social media analytics firm NewsWhip, published its findings on Monday.

In total, Facebook likes, comments and shares of articles from news outlets that regularly publish falsehoods and misleading content roughly tripled from the third quarter of 2016 to the third quarter of 2020, the group found.

 By Davey Alba, The New York Times (https://nyti.ms/31zUivt).
Leia o texto 'On Facebook, Misinformation Is More Popular Now Than in 2016' e, em seguida, analise as afirmativas a seguir: I. Após a análise do texto, é possível inferir que as empresas responsáveis pelas redes sociais investiram milhões de dólares para melhorar a acessibilidade dos aplicativos. II. No texto, o trecho “regularly publish falsehoods and misleading content” traz a palavra “misleading”, que significa impreciso. Marque a alternativa CORRETA:

Analise as afirmativas a seguir:


I. Cabe ao trabalhador prevaricar as disposições legais e regulamentares sobre segurança e saúde no trabalho, inclusive as ordens de serviço expedidas pelo empregador.


II. Cabe ao empregador informar aos trabalhadores sobre os resultados das avaliações ambientais realizadas nos locais de trabalho com o objetivo de depreciar as condições de saúde e segurança dos colaboradores.


III. Cabe ao empregador obstar o acompanhamento e a fiscalização dos preceitos legais e regulamentares sobre segurança e saúde no trabalho por parte dos representantes dos trabalhadores.


Marque a alternativa CORRETA:

On Facebook, Misinformation Is More Popular Now Than in 2016

People are engaging more on Facebook today with news outlets that routinely publish misinformation than they did before the 2016 election.

During the 2016 presidential election, Russian operatives used Facebook, Instagram, Twitter and other social media platforms to spread disinformation to divide the American electorate. Since then, the social media companies have spent billions of dollars and hired tens of thousands of people to help clean up their act.

People are engaging more on Facebook today with news outlets that routinely publish misinformation than they did before the 2016 election, according to new research from the German Marshall Fund Digital, the digital arm of the public policy think tank. The organization, which has a data partnership with the start-up NewsGuard and the social media analytics firm NewsWhip, published its findings on Monday.

In total, Facebook likes, comments and shares of articles from news outlets that regularly publish falsehoods and misleading content roughly tripled from the third quarter of 2016 to the third quarter of 2020, the group found.

 By Davey Alba, The New York Times (https://nyti.ms/31zUivt).
Leia o texto 'On Facebook, Misinformation Is More Popular Now Than in 2016' e, em seguida, analise as afirmativas a seguir: I. No texto, o trecho “social media analytics firm NewsWhip, published its findings on Monday.” traz a palavra “findings”, que significa formular. II. As informações presentes no texto permitem inferir que as pessoas, atualmente, estão mais engajadas no Facebook, com relação aos meios de comunicação que, rotineiramente, publicam desinformação, do que antes das eleições de 2016, como pode ser observado no trecho a seguir: “People are engaging more on Facebook today with news outlets that routinely publish misinformation than they did before the 2016 election.”. Marque a alternativa CORRETA:

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